BEMUTATKOZÁS

Ha sétálsz egy tó közelében, sokféle hangot hallhatsz. A víz csobogását, a szél zúgását. Sokszor a békák kuruttyolását is. Dönthetsz, hogyan tovább. Észre sem veszed és továbbmész. Megállsz egy pillanatra, mert idegesít a vartyogás. Szidod a békát, mert zavar. Vagy állsz egy kicsit és hallgatod. Belefeledkezel. Akárhogy döntesz, a békának mindegy. Ő marad és brekeg. Yorick vagyok, és ez az én tavam.

Együtt brekegünk

  • jorick1977: @sünibaba: Én valójában nem erre gondoltam... :) De abban is van igazság, amit írtál. Hiszek abban... (2015.01.30. 07:03) Megcsalás 4.
  • sünibaba: Sokat gondolkodom a megcsalásról szóló írásaidon. Töprengek, hogy vagyok én most ezzel. Teljes mér... (2015.01.28. 19:33) Megcsalás 4.
  • sünibaba: @jorick1977: Válaszoltál, nagyon is, köszönöm. Én is egyre többször meglátom azt a sérült kicsit ... (2014.10.16. 18:56) Realitás vagy valóság?
  • jorick1977: @sünibaba: Magát az érzést ahhoz tudnám hasonlítani, amikor a bűvész nagylelkűen megmutatja, hogya... (2014.10.07. 09:37) Realitás vagy valóság?
  • sünibaba: @jorick1977: Esetleg igen, ha ez nem túl tolakodó kérés. Könnyebb megértenem, ha van konkrétabb pé... (2014.10.05. 07:32) Realitás vagy valóság?
  • Utolsó 20

Ego alapozó

2013.05.06. 07:16 | jorick1977 | Szólj hozzá!

Címkék: ego élet filozófia gondolatok valóság szenvedés figyelem pszichológia életvezetés tudat igazság önismeret tanítás elme önkép keretek jelenlét feloldás

Annyi mindent szeretnék elmagyarázni, hogy kezdek belezavarodni. Hol is kellene kezdeni? Most megpróbálom hagyni, hogy a kezem írjon.

Valószínűleg a talpkő, ami kijelöli a nulla pontot: az ELME.

Sokféleképpen definiálták már. Kutatjuk is, de igazából nem olyan nagy rejtély. Nézzük, mikkel helyettesíthető: gondolatok, ego, személyiség, én-tudat, önazonosság stb. Én úgy gondolom, hogy az elme nem más, mint világunk teremtője. (Ez elég elkeserítő, ha belegondolunk, hogy az elménk többnyire beteg :). Még a teremtő fogalmát is neki köszönhetjük.

Mi az, hogy az elme teremti a világot? Megőrültél? Fordítva még csak-csak…

Hát, nézzük:

Hogyan teszünk szert tudásra a világban?

Megszületünk, s az érzékeinket bombázni kezdik a külvilág ingerei. Igazából már az anyaméhben kezdődik a folyamat, de az igazi Disneyland kint vár minket. Az elménk gyakorlatilag üres, nincs időszemlélet, nincs viszonyítási pont, nincs határ én és nem én között. (Kedvencem a hullafáradt csecsemő, aki ordít mert nem bír elaludni, azért mert valaki ordít mellette. :) A tapasztalataink lassan mintákba, kategóriákba rendeződnek. A környezetünk támogatja ezt a folyamatot, és folyamatosan dicsér minket, hogy mennyit fejlődtünk. A végtelen színkavalkád és valós érzékelés helyét átveszi a színek, formák, textúrák rendezett világa.

Sajnos minden szülő fontosnak érzi, hogy megtanítsa gyermekének, mi a helyes és mi a helytelen. Ekkor megszületik az ítélet. Ezzel felgyorsul a kategorizálás: helyes-helytelen, jó-rossz, jutalom-büntetés látszólagos dualitása kezdi uralni életünket. Csak így élhetjük túl a ránk zúduló szabályok óriási nyomását. Csinálok valamit: megítélnek. Jónak-rossznak tartanak. Jutalmaznak vagy büntetnek. Macerás.

Akkor már egyszerűbb, ha én ítélem meg a cselekedeteimet. A lelkiismeret furdalás kevésbé fáj, mint a seggreverés.

Vagy nem?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bekasto.blog.hu/api/trackback/id/tr685258931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása