BEMUTATKOZÁS

Ha sétálsz egy tó közelében, sokféle hangot hallhatsz. A víz csobogását, a szél zúgását. Sokszor a békák kuruttyolását is. Dönthetsz, hogyan tovább. Észre sem veszed és továbbmész. Megállsz egy pillanatra, mert idegesít a vartyogás. Szidod a békát, mert zavar. Vagy állsz egy kicsit és hallgatod. Belefeledkezel. Akárhogy döntesz, a békának mindegy. Ő marad és brekeg. Yorick vagyok, és ez az én tavam.

Együtt brekegünk

  • jorick1977: @sünibaba: Én valójában nem erre gondoltam... :) De abban is van igazság, amit írtál. Hiszek abban... (2015.01.30. 07:03) Megcsalás 4.
  • sünibaba: Sokat gondolkodom a megcsalásról szóló írásaidon. Töprengek, hogy vagyok én most ezzel. Teljes mér... (2015.01.28. 19:33) Megcsalás 4.
  • sünibaba: @jorick1977: Válaszoltál, nagyon is, köszönöm. Én is egyre többször meglátom azt a sérült kicsit ... (2014.10.16. 18:56) Realitás vagy valóság?
  • jorick1977: @sünibaba: Magát az érzést ahhoz tudnám hasonlítani, amikor a bűvész nagylelkűen megmutatja, hogya... (2014.10.07. 09:37) Realitás vagy valóság?
  • sünibaba: @jorick1977: Esetleg igen, ha ez nem túl tolakodó kérés. Könnyebb megértenem, ha van konkrétabb pé... (2014.10.05. 07:32) Realitás vagy valóság?
  • Utolsó 20

Ott lenni, ahol vagy

2013.07.02. 06:31 | jorick1977 | komment

Címkék: ego filozófia gondolatok valóság most életmód figyelem életvezetés tudat önismeret harmónia jelen elme önkép jelenlét

Azt hiszem teljesen igaz, hogy mindaz, amiről eddig írtam, elmélkedtem, gyakorlati szempontból nem túl sokat ér. Talán annyi mint egy vaspöröly, amivel az egó kemény kérgét lehet berepeszteni. Egy hajszálnyi rés. Önmagában semmi, csak lehetőség. Mint a szikla repedése. Önmagában jelentéktelen, de várd meg, amíg befolyik az esővíz, majd megfagy.

Szóval a repedés megvan már. Jöhet a víz. A víz az nem más mint a figyelem. Igen, ezért kell mindig figyelni. Ha figyelsz, akkor furcsa dolgok történnek. Hogyan működik?

Mire nem lehet figyelni? Arra nem lehet figyelni, ami nem létezik a valóságban. Ilyen például a múlt és a jövő. Mindkettő csak az elménkben létező lenyomat vagy kivetítés. Amikor emlékezel vagy a jövőt képzeled el, akkor nem vagy jelen. Elüthet egy autó, megcsúszhatsz a lépcsőn, mélyen megbánthatsz valakit stb.

A figyelemben az a jó, hogy semmin nem kell változtatnod. Nem kell jobb emberré válnod! De csak azért nem, mert nem lehet. A folyamat egy pontján rá fogsz ébredni, hogy ki is vagy valójában, s az a valaki egyszerűen tökéletes. (Oké, ez most még távolinak tűnik :) Minden szempontból. De ehhez önazonossá kell válni. Be kell azonosítani, hogy ki is vagy te valójában? Mi az a tulajdonságod, ami valóban hozzád tartozik.

Pl.: Ismerek valakit, aki hajlamos a pánikbetegségre, ami különböző fóbiák képében jelentkezik nála. Elment családállításra (ez most nagy divat), s kiderült, hogy a félelmek, amiket magában hurcol, felmenői egyik ágához kötődik. Örökölte. Semmi köze a személyes tapasztalataihoz. Persze szenved tőle. Mintha nagybácsi csinált volna egy nagy adósságot, aztán jól meghótta magát, én meg itt állnék, hogy törlesztenem kell azt a pénzt, amit a bácsika elkurvázott. Hm. Ez nem fair. De miért kellene törlesztenem, ha nem akarom. Persze az más, ha vállaltam a kezességet, és én akarom kifizetni, a saját döntéseim alapján. De többnyire nem ez a helyzet. Csak fizetsz, fel sem merül benned, hogy ne csináld.

(Ami most jön idetartozik, még ha nem is úgy néz ki :) Merj gyerek lenni! Mit  csinál egy gyerek őrjítően sokszor? Kérdez! Miért? Miért? MIÉRT? MIÉRT?

MIÉRT?

Miért kérdez a gyerek? Mert tudja, hogy nem tud. 

Állj meg a pirosnál! Miért? Mert, ha nem, elüt az autó. Miért? …

Őrület. :)

A felnőtt már csak engedelmeskedik. Főleg azért, mert tud. Van erről egy történet:

Megy a medve az erdőben. Kezében egy papír egy listával. Odalép a rókához: -Figyelj róka, rajta vagy a listámon, most szét kell, hogy tépjelek. - a róka elkeseredik és azt mondja: - Hát jó, de előbb elbúcsúznék a családomtól.

A medve beleegyezik. Amikor a róka visszatér, kegyetlenül széttépi. A medve eztán odalép a farkashoz: -Figyelj farkas, rajta vagy a listámon, most szét kell, hogy tépjelek. - a farkas is elkeseredik és azt mondja: - Hát jó, de előbb elbúcsúznék a családomtól.

A medve beleegyezik. Amikor a farkas visszatér, kegyetlenül széttépi. A medve eztán odalép a nyuszihoz: -Figyelj nyuszi, rajta vagy a listámon, most szét kell, hogy tépjelek. - a nyuszi ránéz a medvére, majd megkérdezi: -Te, medve, nem lehetne, hogy lehúzz a listáról?

-Dehogynem.

Tanulságos, mi? :)

Csináltál valamit a múltban, történt veled valami rossz. Most rosszul érzed magadat. De most nincs semmi rossz, tulajdonképpen jól is érezhetnéd magad, de nem teszed, mert a múltba történt valami rossz. Igaz, ez a múlt már csak a te fejedben létezik (senki sem pontosan úgy emlékszik rá, mint te). Ma ilyen hangulatom van, még egy sztori:

Az agresszív kismalac ül a barack fán. Elmegy alatta a medve, észreveszi és megkérdezi: - Mit csinálsz a fán kismalac? - Cseresznyét eszem! - De hisz ez egy barackfa!? - Hoztam magammal. - hangzik a válasz.

- Mi bajod van? - Az előbb megsértettek. Fájdalmam van. - De most nyugalomban vagy és nincs semmi gond. - Hoztam magammal! :)

Semmi más dolgod nincs, mint kérdezni és figyelni.

Nekem például érdekes élmény volt, amikor pár órán keresztül, mindig arra gondoltam, amit csináltam, vagy láttam éppen akkor. Pl.: Egy parkos rész mellett ültem a kocsiban és vártam. Arra gondoltam: Ülök.

Aztán kinéztem a szélvédőn. Arra gondoltam: Kinézek a szélvédőn.

Aztán láttam egy kutyát sétálni keresztül az úton. Arra gondoltam: Egy kutyát látok, amint keresztül sétál az úton.

Nem kell folytatnom, ugye?

Ha gondolsz valamire, csak kerülj tudatába annak, hogy gondolkodsz. Ha gondolataidnak nincs köze a körülötted, itt és most jelenvaló dolgokhoz, akkor valójában álmodsz. Nem élsz. Nem veszel részt az életedben. Ki vagy szolgáltatva a nagybácsitól örökölt adósságnak, amit törlesztesz, mert nem jut eszedbe, hogy nem feltétlenül kellene.

Most a lényeg:

Nem kell megvilágosodnod, mert meg vagy világosodva :)

Nem kell jobbá válnod, mert tökéletes vagy :)

Nem kell semmit csinálnod, hogy menjenek a dolgok, mert a dolgok történnek maguktól is :)

Neked csak figyelned kell, hogy mindezt észrevedd és láthasd.

Csak figyelni :)

A bejegyzés trackback címe:

https://bekasto.blog.hu/api/trackback/id/tr985384112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása