BEMUTATKOZÁS

Ha sétálsz egy tó közelében, sokféle hangot hallhatsz. A víz csobogását, a szél zúgását. Sokszor a békák kuruttyolását is. Dönthetsz, hogyan tovább. Észre sem veszed és továbbmész. Megállsz egy pillanatra, mert idegesít a vartyogás. Szidod a békát, mert zavar. Vagy állsz egy kicsit és hallgatod. Belefeledkezel. Akárhogy döntesz, a békának mindegy. Ő marad és brekeg. Yorick vagyok, és ez az én tavam.

Együtt brekegünk

  • jorick1977: @sünibaba: Én valójában nem erre gondoltam... :) De abban is van igazság, amit írtál. Hiszek abban... (2015.01.30. 07:03) Megcsalás 4.
  • sünibaba: Sokat gondolkodom a megcsalásról szóló írásaidon. Töprengek, hogy vagyok én most ezzel. Teljes mér... (2015.01.28. 19:33) Megcsalás 4.
  • sünibaba: @jorick1977: Válaszoltál, nagyon is, köszönöm. Én is egyre többször meglátom azt a sérült kicsit ... (2014.10.16. 18:56) Realitás vagy valóság?
  • jorick1977: @sünibaba: Magát az érzést ahhoz tudnám hasonlítani, amikor a bűvész nagylelkűen megmutatja, hogya... (2014.10.07. 09:37) Realitás vagy valóság?
  • sünibaba: @jorick1977: Esetleg igen, ha ez nem túl tolakodó kérés. Könnyebb megértenem, ha van konkrétabb pé... (2014.10.05. 07:32) Realitás vagy valóság?
  • Utolsó 20

Leszokni a dohányzásról (bénázás helyett :) III.

2013.07.05. 06:27 | jorick1977 | Szólj hozzá!

Címkék: ego függőség drog harc betegség bűntudat önértékelés dohányzás szorongás gondolatok valóság most szenvedés életmód figyelem bölcsesség életvezetés szenvedély tudat leszokás igazság önismeret önbizalom szenvedélybetegség félelmek elme megszabadulás jelenlét feloldás

Ez a bejegyzés egy sorozat 3. része. Ahhoz, hogy igazán értsed, mit is szeretnék mondani, kérlek olvasd el az első 2-öt is. (I. rész, II. rész)

 

Hogy hogyan lesz abból leszokás, hogy hátradőlsz, mélyen letüdőzöd a füstöt és kéjesen kifújod? Egyelőre sehogy. Pont ez a lényeg. Megpróbálom elmagyarázni.

A közhely szerint ma olyan világban élünk, ahol nincs idő. Mindent gyorsan, lehetőleg azonnal akarunk. A problémáinkat is azonnal akarjuk megoldani, mert fontosabb dolgokra kell az idő meg az energia. Ha kövérek vagyunk, akkor gyorsan leszívatjuk a zsírt, csinálunk egy kapszulakúrát, amitől 5 nap alatt 40 kilót fogyunk. Nem tudjuk elfogadni azt, hogy valamihez idő és erőfeszítés kell. Vagy nincs mit tenni, el kell fogadni. 

A gond az, hogy miközben őrülten keressük az azonnali instant megoldásokat, egy valaminek nem szentelünk figyelmet. Saját magunknak!

Pl.: Le akarok fogyni! 

Jó, de miért?

Mert egészséges akarok lenni! (Úgy, hogy hiánydiétákat folytatsz, vagy anyagcsere-pörgetőkkel terheled a szervezetedet?) Mert tetszeni vágyom.

Kinek?

Magamnak. Meg másoknak is.

(Most jön a lényeg!) Miért akarsz tetszeni?

Hogy elfogadjanak és szeressenek… És én is elfogadjam magam…

Miért, baj van veled?

Igen… Túl kövér, csúnya, lógómellű stb. vagyok.

Miért nem tudod elfogadni magad olyannak, amilyen vagy? Miért vált ez vagy az kóros szokásoddá? Miért nincs erőd sem változtatni, sem elfogadni azt ami vagy?

Itt ér véget a példa. Nem a dohányzással van a baj, hanem azzal, hogy valójában nem tudod, miért teszed. Persze vannak válaszaid. A fejed tele van mintákkal: szülők, barátok, pozitív hősök a filmekben, akik miután egy hatlövetűvel kinyírt vagy negyven embert, a jól végzett munka jóleső érzésével rágyújt. Hogy ez hülyeség? Nem. Ne becsüld alá a fiatalon vagy gyerekkorban bevésett minták erejét.

És most érkeztünk el a legfontosabb pontig. Ahogy egy jó vacsora, vagy ebéd után fantasztikusan jól tud esni egy konyak, whisky vagy likőr, és ez még nem jelenti azt, hogy alkoholproblémáid vannak, vagy függő lennél, úgy időnként egy-egy szál cigaretta sem probléma. A probléma a FÜGGÉS maga. Neked nem a nikotin működését kell megértened, nem kell tudnod felsorolni 40-50 halálos vegyületet, ami dohányzás közben a szervezetedbe jut.

Nem vagy hülye. Tudod, hogy a tüdőt nem arra tervezték, hogy napi szinten nagy mennyiségű füstöt lélegezzen be. Egyértelmű, hogy előbb- utóbb lesznek következményei. Mégis megteszed. Miért?

Belekapaszkodsz azokba a sztorikba, amik úgy kezdődnek: “A dédnagyapám 96 éves, 75 éve dohányzik napi két doboz mezítlábas Munkást, azt mégis egészséges mint a makk." Sose felejtsd el, azokról nincs történet, akiket 30 év után elevenen felzabált a rák, akik belülről rohadtak szét. De ez még soká lesz? Igaz.

Vannak közvetlen hatások is. Büdös vagy. De rohadtul. Emlékszel alsóban a büdös gyerekre, akit szétcikiztetek? :) A szádnak enyhe, áporodott emésztőgödör szaga van, mindig. A fogaid sárgásak. Reggel pedig vicces színű dolgokat köhögsz föl, miközben levegőért kapkodsz. Ha választanod kell, hogy WC-re mész vagy dohányzol, akkor inkább a cigi stb. Ezek nem hosszútávú hatások. Fontos! Ha mindezt el tudod fogadni, élvezed és teljessé teszi az életed, akkor nincs semmi baj. Baj akkor van, ha szenvedsz és ennek ellenére rágyújtasz, miközben szentségelsz, hogy ilyen hülye és gyenge vagy, hogy rágyújtottál.

Hogy lehet az, hogy ha mondjuk közintézményben vagy és nincs lehetőséged rágyújtani, akkor órákig kibírod. De mi történik, ha kivetted az utolsó szálat a dobozból és bizonytalan az utánpótlás? (Én általában 10 percen belül idegrohamot kaptam.:)) Fura mi? Ez nyilvánvalóan pszichés, az elméhez köthető dolog.

NEKED NEM A DOHÁNYZÁS FIZIKAI MŰKÖDÉSÉT KELL MEGÉRTENED. NEKED AZ ELMÉD, AZ EGÓD MŰKÖDÉSÉT KELL MEGÉRTENED. MI TÖRTÉNIK, AMIKOR DOHÁNYZOL? MIÉRT TESZED? HOGYAN SIMÍTOD ÖSSZE AZT, HOGY NEM VAGY IDIÓTA, MIKÖZBEN NYILVÁNVALÓAN ÁRTASZ MAGADNAK?

Ennek egyetlen módja van. Figyelni kell! Figyelni akkor tudsz, ha nem feszülsz. Ehhez az kell, hogy ne érezd azt, hogy neked most bármit teljesítened kell. Ne akarj most leszokni. Most törekedj arra, hogy minden cigarettádnak szenteld a lehető legteljesebb figyelmed. Ne tévézz, ne egyél, ne beszélgess közben. Élvezd ki, amennyire csak tudod. Minél részletesebben figyeld meg. És figyeld meg magadat is. Hogyan reagál a szervezeted? Hogyan reagál az elméd? Semmi mást nem kell tenned!

FIGYELJ ÉS SZÍVJ :)

(folyt.köv.)

A bejegyzés trackback címe:

http://bekasto.blog.hu/api/trackback/id/tr975388782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.