BEMUTATKOZÁS

Ha sétálsz egy tó közelében, sokféle hangot hallhatsz. A víz csobogását, a szél zúgását. Sokszor a békák kuruttyolását is. Dönthetsz, hogyan tovább. Észre sem veszed és továbbmész. Megállsz egy pillanatra, mert idegesít a vartyogás. Szidod a békát, mert zavar. Vagy állsz egy kicsit és hallgatod. Belefeledkezel. Akárhogy döntesz, a békának mindegy. Ő marad és brekeg. Yorick vagyok, és ez az én tavam.

Együtt brekegünk

  • jorick1977: @sünibaba: Én valójában nem erre gondoltam... :) De abban is van igazság, amit írtál. Hiszek abban... (2015.01.30. 07:03) Megcsalás 4.
  • sünibaba: Sokat gondolkodom a megcsalásról szóló írásaidon. Töprengek, hogy vagyok én most ezzel. Teljes mér... (2015.01.28. 19:33) Megcsalás 4.
  • sünibaba: @jorick1977: Válaszoltál, nagyon is, köszönöm. Én is egyre többször meglátom azt a sérült kicsit ... (2014.10.16. 18:56) Realitás vagy valóság?
  • jorick1977: @sünibaba: Magát az érzést ahhoz tudnám hasonlítani, amikor a bűvész nagylelkűen megmutatja, hogya... (2014.10.07. 09:37) Realitás vagy valóság?
  • sünibaba: @jorick1977: Esetleg igen, ha ez nem túl tolakodó kérés. Könnyebb megértenem, ha van konkrétabb pé... (2014.10.05. 07:32) Realitás vagy valóság?
  • Utolsó 20

Panta Rhei!

2013.05.03. 07:15 | jorick1977 | komment

Címkék: ego élet harc filozófia gondolatok valóság most figyelem bölcsesség pszichológia életvezetés tudat igazság megvilágosodás önismeret harmónia félelmek elme önkép jelenlét feloldás panta rhei

Már megint a görögök. Panta Rhei: minden változik.

Ezt érted?

Igen.

Mondom, minden változik. Te is. Érted?

Persze.

De folyamatos a változás, tényleg felfogtad?

Igen, persze!

De minden pillanat más. Vetted?

Igen, de most már fejezd be, mert k****ra unom, és kezdesz idegesíteni és untatni.

Jó. Akkor brekegek egy kicsit.

Ha megfelelő távolságot kap a saját életünkben, akkor láthatjuk a nyilvánvalót. 5 éves koromban nemcsak mentálisan de fizikailag is teljesen más voltam. Másképp érzékeltem, másképp láttam. (Szó szerint: hogy össze tud menni egy szoba, amiben 10 éve nem jártál. Pedig csak te viszonyulsz másképp a térhez.)

A tegnap vágyott dolgok ma már emlékké szelídültek. Az őrjöngő vágy a másik iránt unalomba fordult, s a korábbi közöny lángoló szenvedéllyé. De hát az állandóság?

Mi az egyetlen állandó dolog az életedben? Te.

De te se. (ezt vicces kimondani 3X egymás után) Ez idáig mind nyilvánvaló volt számodra?

Próbáld befejezni a mondatot: Én az vagyok, aki… (pl.: sose hátrál meg, mindig becsületes, tudja mi a helyes, korrekt, a családjáért gyilkolni tudna, mindig alulmarad, nagyon nehéz sorsú, szorongással küzd stb.)

Próbálj összeszedni minél többet. 

Láthatod, hogy minden kijelentésed, ami az önazonosságodra vonatkozik, az emlékeidre van alapozva. Valaki egyszer beléd nevelte, példát mutatott, hatással volt rád. (Fiam, egy férfi nem hátrál meg! Lányom, a női sors nehéz!) (ismerős? :) Persze férfinak és nőnek akartad érezni magad, s irányadód megmondta ennek a feltételeit is. Úgyhogy nem hátráltál meg és vállaltad a sors csapásainak néma tűrését. Ezekből emlékek lettek, amikkel már tudtad azonosítani magad. Még akkor is azonosulsz vele, ha szenvedés fakad belőle, akár neked, akár másoknak, mert ha nem aszerint cselekszel, aminek tartod magad, azt hiszed megsemmisülsz (ne szó szerint vedd). De mi lesz az önbecsüléssel, a büszkeséggel?

Hogyan leszel különleges? Egyedi?

Egy idő után azt mondod: Már nem tudok megváltozni. Mindig is így csináltam, ezután is így fogom. Ilyen vagyok!

Ilyenkor az a fontos, hogy te vagy. Nem a hatékonyságot és hatást vizsgálod, hanem az azonosulás a lényeg.

Minden változik! Érted?

Igen.

Mondom, minden változik. Te is. Érted?

Persze.

De folyamatos a változás, tényleg felfogtad?

Igen, persze!

De minden pillanat más. Vetted?

Most szopatsz?

Nem. Csak tudom, hogy ezt nem lehet érteni. Figyelj!

Te azonosítod magad valami állandóval. Ha nem így lenne, akkor mire mondod azt, hogy ez vagyok én. Az élet, a valóság természetétől azonban idegen az állandóság. Konkrétan nem létezik. Kezded látni, mi a gond? Lehet, hogy az, aminek tartjuk magunkat alapvetően nem létezik, egy illúzió? Vagy valami életidegen?

ÉN EGY ÉLETIDEGEN ILLÚZIÓ VAGYOK!

Te hülye vagy, nem illúzió.

Lehet, hogy igazad van. Úgy vélem, hogy én egy életidegen illúzió rabja vagyok. Ez az illúzió eltakarja előlem a valóságot, a saját életemet. Rabbá tesz, kényszerbeteggé, beteggé, szorongóvá, zsarnokká, bűnözővé, kegyetlenné, önzővé, kapzsivá. Eltorzít, mint Gollamot az egy gyűrű.

Mert annyi a szabály, hogy jó ember lehessek, annyi a szabály, ami elzár attól az érzéstől, hogy velem minden rendben, hogy soha ne lehessen elérni.

Nézd meg, hogyan neveljük a gyerekeinket. Ahogy nyílik az értelmük, és elkezdik felfedezni a világot, lecsapunk rájuk a szabályok vaspörölyével. Mert nem értjük az igazságot, nem tudjuk rávezetni őket, és úgy véljük a szabály még mindig jobb a semminél. Nem gonoszságból tesszük. Csak tudatlanok vagyunk.

De ha ez igaz, akkor ki vagyok én? Semmi?

Nem. Csak olyan vagy, mint aki egy házban lakik, ahová annyira régen beköltöztették, hogy nem is emlékszik másra. Már azt hiszed te vagy a ház. Bolyongsz a helyiségekben, ténferegsz, és reflexesen reagálsz minden hatásra, ami eléd kerül. De ott vagy. Csak nem tudsz magadról. Mint egy álomban.

Mit lehet tenni?

Tenni? Semmit. Csak figyelni. Figyeld meg, amikor saját falaidba ütközöl.  Figyelj, amikor reagálsz valamire. Belőled fakad, vagy csak az állandósult reflexeidből. Ha minden pillanat más, hogyan próbálhatsz meg régi sémák alapján reagálni.

Velem mindig ilyesmi történik…

Einstein így definiálta az őrültséget: “Őrültség, ha ugyanazt csinálom, de más eredményt várok.”

Szerintem őrült vagy. Egy alvó bolond. Ébresztő!

Minden változik.

Figyelj!

A bejegyzés trackback címe:

https://bekasto.blog.hu/api/trackback/id/tr835258929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása